Kunst forlenger livet!

Ullensaker kunstforening

Ullensaker kunstforening har gjennom 50 år fremmet interessen for visuell kunst i Ullensaker og Romeriksregionen. Vårt mål er å øke kunnskapen om kunst i befolkningen og skape opplevelser som begeistrer, gleder, provoserer – og inspirerer til undring og refleksjon. Vi ønsker også å være en pådriver for kunst i det offentlige rom i vår region.

I Galleri Jessheim tilbyr vi innholdsrike og varierte utstillinger med spennende kunstnere som uttrykker seg gjennom ulike teknikker og kunstarter. Verskapsgruppa tar imot de besøkende og kan fortelle om utstillingene.

I tillegg til 10 utstillinger rommer galleriet også kunstaktiviteter som Maleklubb og Fotogruppe. VI har hatt male-/tegnekurs for barn og unge i skoleferiene, temakvelder, foredrag, kurs m.m. Nytt i 2022 var et samarbeid med Ullensaker kino om å vise kunstfilmer. Det videreføres i 2023.

Her finner du oss:

Du finner oss bak den gule døra på torget. Adressen er Storgata 6, Jessheim.

Under Utstillinger finner du oversikt over årets og tidligere utstillinger. Der vil det også komme informasjon om hvordan søke utstillingsplass. På forsiden vil vi presentere den enkelte aktuelle utstilling, og vise åpningstider samt komme med annen aktuell informasjon.

Ønsker du å få vite mer om oss og våre aktiviteter, se under de forskjellige fanene eller send en e-post til post@ullensakerkunstforening.no

Følg oss gjerne på Facebook.

Styret i Ullensaker Kunstforening er:

Roald Nilsen, leder/kasserer

Katrine Grønneberg, sekretær

Anne Berit Steen Andersen arrangementskomitèen

Sidsel Amundsen, vara arrangementskomiteen

Einar Andreas Larsen, utstillingskomiteen

Dagfinn Møller, vara utstillingskomiteen

Svein Langvad, Fotogruppa

Heidi Anita Ramm, vara Fotogruppa

Kari Hansen, Maleklubben

Birgit Mørk Larsen, vara Maleklubben

Annie Solvår Sigvartsen, Vertskapsgruppa