Fotogruppa

Fotogruppa er en møteplass for alle fotointeresserte. Målet er å fremme interessen for fotografi og utvikle medlemmene til bedre fotografer gjennom å dele  erfaringer og vurdere og analysere egne og andres bilder.

Vi arrangerer temamøter, fototurer, intern kursvirksomhet og deltakelse på utstillinger, herunder en årlig medlemsutstilling i Galleri Jessheim. Fotogruppa utgir hvert år en fotobok med bidrag fra medlemmene.

Planlagt medlemsaktivitet i 2022:

Medlemsmøter og en medlemsutstilling i november. Medlemsmøter for våren blir 17. mars, 21. april og 19. mai. Det blir et tema hver gang og medlemmer får mulighet til å vise egne bilder.

16. juni blir det sommeravslutning.

Du finner oss også her:

Facebook: Ullensaker kunstforening fotogruppa Instagram: UKfotogruppa

Fotogruppa er en undergruppe av Ullensaker kunstforening og har ca 30 medlemmer.

Velkommen!

Bli inspirert

Foto fra medlemmene

Elin Borander

Roald Nilsen

Ørjan Haug

Gudbrand Tangen

Ole-Petter Clemetsen

Britt Tveter

Thormod Lindberg

Martine Byrkjeland Mjelde

Stein Westengen

Fotokveld i Galleri Jessheim

Høsten medlemsmøter kommer snart..

Møtene starter kl.18.30 på Galleri Jessheim.

Vi skal ha et tema hver gang og medlemmer får mulighet til å vise egne bilder.

Velkommen som medlem i fotogruppa.

Aktiviteter i fotogruppa høsten 2022 kommer.

Torsdag 20. oktober kl. 18.30 i Galleriet:
Denne kvelden vil vårt eget medlem Martine Mjelde fortelle litt om utstillingen «Psyk..?» som hun er en del av. Denne utstillingen stod oppe på Jessheim januar/februar 2021, og er siden blitt en vandreutstilling til blant annet, Lørenskog, Sunnmøre og Valdres. Hun vil fortelle litt om selve utstillingen, og temaet psykisk helse, og hvordan hun kombinerer kunst og åpenhet om et veldig viktig tema.

Tema for denne kvelden vil være «Høst» og vi oppfordrer til å ta med og vise bilder på pinne/papir med dette temaet.

Torsdag 17. november kl. 18.30 i Galleriet:
Jørn Areklett Omre kommer og holder foredrag. Han har jobbet som naturfotograf i mer enn 30 år. Han fotograferer hovedsaklig natur og landskap men har etter hvert også fått en forkjærlighet for fugler og dyr – ettersom han for tiden er bosatt i de dype skoger øst for Oslo. Han beskriver seg selv om «skogsromantiker»
Han vil vise bilder fra de dype skoger og gi oss innblikk i sine erfaringer med naturfoto.

Tema for denne kvelden vil være «I naturen» og vi oppfordrer til å ta med og vise bilder på pinne/papir med dette temaet.

I desember vil det bli en juleavslutning/julebord.

MÅNEDENS BILDE

Tove Grønnbekk